Google'ın sıralama yaparken dikkate aldığı 200 seo kriteri:Tam liste
En popüler arama motoru olan Google'ın sıralama yaparken dikkate aldığı 200 kriter olduğunu bu işlerle ilgilenen herkes duymuştur. Peki bunlar neler? Bunların tam listesini vereceğim. Bazılarının doğruluğu kanıtlanmış,bazıları tartışmalı bazıları ise SEO uzmanlarının tahminleri! Bu çok önemli 200 kriterle internet sitenizi tam olarak optimize edebilirsiniz.
DOMAİN FAKTÖRLERİ
1.Domain yaşı: Domain yaşı google için kriterdir. Google para amacı gütmeyen uzun süreli siteleri sever.2.Anahtar kelimenin domainde yer alması: Eskisi kadar hızla yukarı taşımasa da anahtar kelimenizin domainde yer alması konuyla ilintili olduğu yönünde algı sağlar. Google domain adında yer alan anahtar kelimelere hala dikkat etmektedir.
3.Anahtar kelimenin domainin ilk kelimesi olması: SEO konusunda panellere katılanlar hedeflenen anahtar kelimeyle başlayan bir domainin,anahtar kelimesi domain içinde yer almayan ya da anahtar kelimesi domainin orta veya son kısmında diğer domainlere göre avantajlı olduğu konusunda birleştiler.
4.Domain tescil süresi: Google'a göre güvenilir olmayan domain kullanım süresi genelde bir yıldan azdır. Bu yüzden domain kullanım süresinin uzun olması o domainin güvenilirliğini tahmin etmek için bir kriter olarak kullanılır.
5.Alt domain adındaki anahtar kelime:Özel kalıcı bağlantı oluşturulabileceğini herkes bilir. Alt domainde yer alan anahtar kelimenin ise kriter olarak belirlenmesinde uzmanlar hemfikir olmuştur.
6.Domainin geçmişi: Bir sitenin sahibinin sürekli el değiştirmesi yönlendirilen linklerin olumsuz etkilenmesine neden olacaktır. Bu durumda Google'a site geçmişinin sıfırlanması şeklinde sinyal gidebilir.
7.Tam eşleşen domain(exact match domain): Tam eşleşen domain adı (EMD) size bir yükselme sağlayabilir. Tabi site kaliteliyse bu etmen etkili olur.
8.Kamuya açık olan veya olmayan domain sahibi: Whois kullanıcı gizliliği direkt kötü olarak algılanmaz ama çoğu sitelerde bu durumun olması Google tarafından tek bir sitesi olan kişiden değil,birden fazla sitesi olan farklı tarzda webmaster olarak algılanır ve bu kriter Websiolarak belirlenir.
9.Cezalandırılan domain sahibi: Eğer Google bir kişinin spamcı olduğuna kanaat getirirse, o kişiye ait siteleri de daha dikkatli takip edecektir.
10.Ülke uzantısı(TLD): Ülke uzantısı olan bir domain (örneğin .ca,.pt,.cn) ülkedeki sıralamada yardımcı olur. Ama sitenin dünya çapındaki sıralamasını da olumsuz etkilemiş olur.
SAYFA-SEVİYE KRİTERLERİ
11.Başlık etiketinde anahtar kelime olması:Başlık etiketi web sitesinin sayfa içeriğinden sonra en önemli ikinci yeridir. Bu nedenle güçlü bir sayfada SEO sinyali gönderir.
12.Anahtar kelimeyle başlayan başlık etiketi:Anahtar kelimenin en başta olması sonda veya ortada olmasına göre daha iyi performans sergileme eğilimi olduğu kanıtlanmıştır.
13.Tanım etiketinde yer alan anahtar kelime:Bu ilgililik kriteri şu an için çok onemli olmsmakla birlikte yine de etkisi vardır.
14.H1 etiketinde görülen anahtar kelime: H1 etiketleri bir tür "ikinci başlık"etiketleridir. H1 etiketleri ile ilgili çalışmaların sonuçlarına göre Goigle'a ilgililik sinyali iletilmektedir.
15.Anahtar kelime,belgede en sık kullanılan kelime grubudur: Anahtar kelimelerin diğer kelimelerden daha çok yer alıyor olması bir ilgililik sinyali olarak görülür.
16.İçerik uzunluğu: Daha uzun içerikler daha geniş oranda kabul görür.Üstünkörü makalelere oranla daha çok tercih edilir.
17.Anahtar kelime yoğunluğu:Anahtar kelime yoğunluğu hala google tarafından websitesinin konusu hakkında başvurduğu bir kriterdir. Ama bunu abartmak sitenize zarar da verebilir.
18.İçerikteki gizli anlamlı indeksleme anahtar kelimeleri (LSI): LSI anahtar kelimeleri arama motorlarının birden fazla anlamı olan kelimeleri süzmelerine yardımcı olur.
19.Başlıktaki ve tanım etiketlerindeki LSI anahtar kelimeler: Sayfanın bilgi etiketinde yer alan LSI anahtar kelimeleri google'in eşanlamlı kelimeler arasında ayrım yapabilmesine yardımcı olacaktır.
20.HTML ile sayfa yükleme hızı: Google da Bing de sayfa yükleme hızını sıralama kriteri olarak kullanırlar. Arama motorları örümcekleri sayfa hızını oldukça doğru tahmin ederler.
21.Kopya içerik: Birebir aynı içerik (hafifçe değiştirilmiş bile olsa) sitenin arama motoru görünürlüğünü olumsuz etkiler.
22.REL(linkin siteyle ilişkisini belirtir): Doğru kullanıldığı taktirde REL Google'ın sayfayı kopya içerik olarak değerlendirilmesini engelleyebilir.
23.Chrome ile sayfa yükleme hızı: Google sitenin yükleme hızını tespit etmek için Chrome'a başvurabilir.
24.Görsellerin organizasyonu: Sayfadaki görseller arama motorlarına önemli ilgililik sinyali gönderir.
25.İçerik güncellemelerin yenilenme sıklığı: Google Caffeine güncellemesi, zamana duyarlı aramalarda güncellenmiş içeriklere torpil yapar.
26.İçerik güncellemelerinin önemi: Siteye tamamen yeni bölümler eklenmesi ya da tamamen kaldırılması,birkaç kelime değiştirmeye nazaran daha anlamlı güncelleme olacaktır.
27.Tarihi genellemeler sayfasının güncellenmesi: Sayfa güncellemesinin sıklığı sayfanın taze kalmasına rol oynar.
28.Anahtar kelimenin göze çarpması: Anahtar kelimenin sayfa içeriğindeki 100 kelimenin içinde yer alması,önemli bir ilgililik sinyali olarak algılanır.
29.H2,H3 etiketlerindeki anahtar kelimeler:Anahtar kelimenizin H2,H3 alt başlıklarında yer alması zayıf ilgililik sinyali olarak değerlendirilir.
30.Anahtar kelime sıralaması:Arama yapan kişinin anahtar kelimesi ile sayfa içeriğinde tam bir eşleşme,anahtar kelimenin yerlerinin farklı sıralandığı kelime dizinlerinden genellikle daha üst sıralarda olacaktır.
31.Verilen linkin (giden bağlantıların) kalitesi:Pek çok SEO uzmanı oteritesi yüksek sitelere link vermenin arama motorları gözünde güvenilirliği artırdığı düşünülmektedir.
32.Verilen linkin konusu:Arama motorları,link verdiğiniz sitenin içeriğini ilgililik sinyali olarak görebilir. Bu nedenle birbiriyle ilgili olmayan sitelere link verilmesi olumsuz etki yapabilir.
33.İmla ve yazım kuralları:Düzgün imla,kalite göstergesidir.
34.Toptan içerik:Orjinal yani kopya olmayan içerikler her zaman olumlu etki yapar.
35.Yardımcı olacak destekleyici içerik:Yardımcı içerik,sayfanın kaliteli olduğunun göstergesidir.
36.Giden linklerin sayısı:Çok aşırı link vermek Pagerank'i aşağı çekebilir.
37.Multimedya:Resim,video ve diğer multimedya öğeleri kaliteli içerik sinyali olarak görülebilir.
38.Sayfaya yönlendirilen iç linklerin sayısı:Bir sayfadaki iç linklerin sayısı ile sitedeki diğer sayfalara verilen linklerin sayısının kıyaslanması sonucu sayfanın önem derecesine ulaşılabilir.
39.Sayfaya yönlendirilen iç linklerin kalitesi:Oteriter sayfalardan gelen linkler,Pagerank değeri sayfaların iç linklerine göre daha etkilidir
40.Kırık linkler:Bir sitede haddinden fazla kırık link bulunması,terk edilmiş site olarak algılanır.
41.Okuma derecesi:Okuma derecesi arama motorları tarafından site kalitesi açısından önemli bir ölçüdür.
42.İlintili (affiliate) linkler:İlintili linkler sıralama açısından site için faydalıdır. Fakat haddinden fazla link olduğunda arama motorları daha temkinli davranacaktır.
43.HTML hataları/WC3 doğrulaması:Pek çok HTML hatası,düşük kaliteli bi site olduğuna işaret olabilir.WC3 doğrulaması da zayıf kalite sinyalidir.
44.Site sahibinin (host) domain otoritesi:Her şey eşit olduğunda otoritesi yüksek domainli sayfa,düşük otoriteli sayfaya göre daha yukarıda olacaktır.
45.Sayfanın Pagerank'i:Tam olarak ilişkili olmamakla birlikte,PR yüksek sayfalar PR düşük sayfalara göre daha yükselme eğilimindedir.
46.URL sayfaları:Aşağı derece uzun URL nin arama görünülürlüğüne zarar verebilir.
47.URL yolu:Ana sayfaya daha yakın bir sayfa hafif bir otorite desteği alabilir.
48.İnsan editörler:Doğrulanmamış olsada,Google'ın insan editörlere izin veren sistem için harekete geçtiği görülmektedir.
49.Sayfa kategorisi:Sayfanın yer aldığı kategori bir ilgililik sinyalidir.
50.Yazılı basın etiketleri:SEO çalışmanızı geliştirmenin tek yolu içeriğin bir parçasını diğerine ilişkilendirmektir.
51.URL'deki anahtar kelime:Önemli bir ilgililik sinyalidir.
52.URL dizini:URL dizinindeki kategoriler Google tarafından okunmakta ve sayfanın konusu hakkında sinyal sağlanabilmektedir.
53.Referanslar ve kaynaklar:Referans ve kaynakların belirtilmesi kalite göstergesidir.
54.Madde ve sıra numarası listesi:Madde veya sıra numarası ile sıralanan içerik okuyuculara kolaylık sağlar.
55.Sayfanın site haritasındaki önceliği:Bir sayfanın sitemap'daki öncelik sırası sıralamayı etkileyebilir.
56.Gereğinden fazla dış link:Sayfalardaki haddinden fazla link durumu sayfanın ne olduğunu anlaşılmaz kılmakta ve ana içerikten uzaklaştırmaktadır.
57.Farklı anahtar kelimelerdeki sıralamanın sayısı:Sayfanın pek çok anahtar kelimede üst sırada olması google için kalite göstergesidir.
58.Sayfanın yaşı:Her ne kadar google taze içeriği tercih ediyor olsa da,düzenli olarak güncellenen eski sayfa yeni sayfaya göre daha iyi bir performans gösterebilir.
59.Kullanıcı dostu düzen:En yüksek kaliteli sayfaların sayfa düzenleri,ana içeriğin anında görünmesini sağlar.
60.Park edilmiş (beklemedeki) domainler:Aralık 2011'deki google güncellemesi ile beklemedeki domainlerin aramada görünebilirliği düşürüldü.
61.Yararlı içerik:Google kaliteli ile yararlı içerik arasındaki farkı ayırt edebilmektedir.
15.Anahtar kelime,belgede en sık kullanılan kelime grubudur: Anahtar kelimelerin diğer kelimelerden daha çok yer alıyor olması bir ilgililik sinyali olarak görülür.
16.İçerik uzunluğu: Daha uzun içerikler daha geniş oranda kabul görür.Üstünkörü makalelere oranla daha çok tercih edilir.
17.Anahtar kelime yoğunluğu:Anahtar kelime yoğunluğu hala google tarafından websitesinin konusu hakkında başvurduğu bir kriterdir. Ama bunu abartmak sitenize zarar da verebilir.
18.İçerikteki gizli anlamlı indeksleme anahtar kelimeleri (LSI): LSI anahtar kelimeleri arama motorlarının birden fazla anlamı olan kelimeleri süzmelerine yardımcı olur.
19.Başlıktaki ve tanım etiketlerindeki LSI anahtar kelimeler: Sayfanın bilgi etiketinde yer alan LSI anahtar kelimeleri google'in eşanlamlı kelimeler arasında ayrım yapabilmesine yardımcı olacaktır.
20.HTML ile sayfa yükleme hızı: Google da Bing de sayfa yükleme hızını sıralama kriteri olarak kullanırlar. Arama motorları örümcekleri sayfa hızını oldukça doğru tahmin ederler.
21.Kopya içerik: Birebir aynı içerik (hafifçe değiştirilmiş bile olsa) sitenin arama motoru görünürlüğünü olumsuz etkiler.
22.REL(linkin siteyle ilişkisini belirtir): Doğru kullanıldığı taktirde REL Google'ın sayfayı kopya içerik olarak değerlendirilmesini engelleyebilir.
23.Chrome ile sayfa yükleme hızı: Google sitenin yükleme hızını tespit etmek için Chrome'a başvurabilir.
24.Görsellerin organizasyonu: Sayfadaki görseller arama motorlarına önemli ilgililik sinyali gönderir.
25.İçerik güncellemelerin yenilenme sıklığı: Google Caffeine güncellemesi, zamana duyarlı aramalarda güncellenmiş içeriklere torpil yapar.
26.İçerik güncellemelerinin önemi: Siteye tamamen yeni bölümler eklenmesi ya da tamamen kaldırılması,birkaç kelime değiştirmeye nazaran daha anlamlı güncelleme olacaktır.
27.Tarihi genellemeler sayfasının güncellenmesi: Sayfa güncellemesinin sıklığı sayfanın taze kalmasına rol oynar.
28.Anahtar kelimenin göze çarpması: Anahtar kelimenin sayfa içeriğindeki 100 kelimenin içinde yer alması,önemli bir ilgililik sinyali olarak algılanır.
29.H2,H3 etiketlerindeki anahtar kelimeler:Anahtar kelimenizin H2,H3 alt başlıklarında yer alması zayıf ilgililik sinyali olarak değerlendirilir.
30.Anahtar kelime sıralaması:Arama yapan kişinin anahtar kelimesi ile sayfa içeriğinde tam bir eşleşme,anahtar kelimenin yerlerinin farklı sıralandığı kelime dizinlerinden genellikle daha üst sıralarda olacaktır.
31.Verilen linkin (giden bağlantıların) kalitesi:Pek çok SEO uzmanı oteritesi yüksek sitelere link vermenin arama motorları gözünde güvenilirliği artırdığı düşünülmektedir.
32.Verilen linkin konusu:Arama motorları,link verdiğiniz sitenin içeriğini ilgililik sinyali olarak görebilir. Bu nedenle birbiriyle ilgili olmayan sitelere link verilmesi olumsuz etki yapabilir.
33.İmla ve yazım kuralları:Düzgün imla,kalite göstergesidir.
34.Toptan içerik:Orjinal yani kopya olmayan içerikler her zaman olumlu etki yapar.
35.Yardımcı olacak destekleyici içerik:Yardımcı içerik,sayfanın kaliteli olduğunun göstergesidir.
36.Giden linklerin sayısı:Çok aşırı link vermek Pagerank'i aşağı çekebilir.
37.Multimedya:Resim,video ve diğer multimedya öğeleri kaliteli içerik sinyali olarak görülebilir.
38.Sayfaya yönlendirilen iç linklerin sayısı:Bir sayfadaki iç linklerin sayısı ile sitedeki diğer sayfalara verilen linklerin sayısının kıyaslanması sonucu sayfanın önem derecesine ulaşılabilir.
39.Sayfaya yönlendirilen iç linklerin kalitesi:Oteriter sayfalardan gelen linkler,Pagerank değeri sayfaların iç linklerine göre daha etkilidir
40.Kırık linkler:Bir sitede haddinden fazla kırık link bulunması,terk edilmiş site olarak algılanır.
41.Okuma derecesi:Okuma derecesi arama motorları tarafından site kalitesi açısından önemli bir ölçüdür.
42.İlintili (affiliate) linkler:İlintili linkler sıralama açısından site için faydalıdır. Fakat haddinden fazla link olduğunda arama motorları daha temkinli davranacaktır.
43.HTML hataları/WC3 doğrulaması:Pek çok HTML hatası,düşük kaliteli bi site olduğuna işaret olabilir.WC3 doğrulaması da zayıf kalite sinyalidir.
44.Site sahibinin (host) domain otoritesi:Her şey eşit olduğunda otoritesi yüksek domainli sayfa,düşük otoriteli sayfaya göre daha yukarıda olacaktır.
45.Sayfanın Pagerank'i:Tam olarak ilişkili olmamakla birlikte,PR yüksek sayfalar PR düşük sayfalara göre daha yükselme eğilimindedir.
46.URL sayfaları:Aşağı derece uzun URL nin arama görünülürlüğüne zarar verebilir.
47.URL yolu:Ana sayfaya daha yakın bir sayfa hafif bir otorite desteği alabilir.
48.İnsan editörler:Doğrulanmamış olsada,Google'ın insan editörlere izin veren sistem için harekete geçtiği görülmektedir.
49.Sayfa kategorisi:Sayfanın yer aldığı kategori bir ilgililik sinyalidir.
50.Yazılı basın etiketleri:SEO çalışmanızı geliştirmenin tek yolu içeriğin bir parçasını diğerine ilişkilendirmektir.
51.URL'deki anahtar kelime:Önemli bir ilgililik sinyalidir.
52.URL dizini:URL dizinindeki kategoriler Google tarafından okunmakta ve sayfanın konusu hakkında sinyal sağlanabilmektedir.
53.Referanslar ve kaynaklar:Referans ve kaynakların belirtilmesi kalite göstergesidir.
54.Madde ve sıra numarası listesi:Madde veya sıra numarası ile sıralanan içerik okuyuculara kolaylık sağlar.
55.Sayfanın site haritasındaki önceliği:Bir sayfanın sitemap'daki öncelik sırası sıralamayı etkileyebilir.
56.Gereğinden fazla dış link:Sayfalardaki haddinden fazla link durumu sayfanın ne olduğunu anlaşılmaz kılmakta ve ana içerikten uzaklaştırmaktadır.
57.Farklı anahtar kelimelerdeki sıralamanın sayısı:Sayfanın pek çok anahtar kelimede üst sırada olması google için kalite göstergesidir.
58.Sayfanın yaşı:Her ne kadar google taze içeriği tercih ediyor olsa da,düzenli olarak güncellenen eski sayfa yeni sayfaya göre daha iyi bir performans gösterebilir.
59.Kullanıcı dostu düzen:En yüksek kaliteli sayfaların sayfa düzenleri,ana içeriğin anında görünmesini sağlar.
60.Park edilmiş (beklemedeki) domainler:Aralık 2011'deki google güncellemesi ile beklemedeki domainlerin aramada görünebilirliği düşürüldü.
61.Yararlı içerik:Google kaliteli ile yararlı içerik arasındaki farkı ayırt edebilmektedir.
SİTE SEVİYE KRİTERLERİ
62.Özgün ve değerli içerik:Google yeni ve faydalı içerik koymayan siteleri dikkatlice takip eder ve alt sıralarla cezalandırır.
63.Bizimle temasa geçin sayfası:İletişim bilgileriniz sayfanız için olumlu etki yapar.
64.Domain güvenirliği:Site güvenirliği önemli bir kriterdir.Bu ise sitenize güvenilir sitelerden kaç adet link geldiği ile ölçülür. TrustRank(güven sıralaması) için buradan daha fazla bilgi alabilirsiniz.
65.Site yapılandırması:İyi biraraya getirilmiş site yapısı (özellikle silo şeklinde yapı) Google'ın içerikleri konusuna göre düzenlemesine yardımcı olur.
66.Site güncellemeleri:Bir sitenin ne sıklıkla güncellendiği siteyi etkileyen sıralama kriteridir.
67.Sayfa sayısı:Bir sitedeki sayfa sayısı zayıf da olsa o sitenin güvenilirliği hakkında sinyal verir.En azından büyük siteyi zayıf sitelerden ayırır.
68.Site haritasının olması:Site haritası arama motorlarının sayfanızı daha kolay ve mükemmel biçimde indexlenmesini sağlar.
69.Site hizmet zamanı:Bakım veya server problemlerinden kaynaklı olarak sitenizin uzun süre hizmet dışı kalması sıralamadaki yerine zarar verebilir.
70.Server'ın konumu:Server'ın nerede olduğu farklı coğrafi bölgelerde sitenizin sıralamadaki yerini etkiler.
71.SSL sertifikası (e-ticaret siteleri):SSL sertifikasına sahip e-ticaret siteleri daha yukarıda yer almaktadır.
72.Hizmet ve gizlilik şartları sayfası:Bu iki sayfa Google'a sitenin güvenilir olup olmadığına karar vermesi bakımında çok önemlidir.
73.Site içinde (on-site) kopya bilgi:Sitenin herhangi bir yerinde kopya bilgi olması sitenizi aşağı çekebilir.
74.Kırıntı navigasyonu:Bu,kullanıcılara sitenin neresinde oldukları konusunda yardımcı olan kullanıcı dostu bir site özelliğidir.
75.Mobil optimizasyon:Mobil uyumlu siteler az da olsa ön plana çıkmaktadır. Çünkü google bi konuda kullanıcılara kolaylık sağlamayı hedefler.
76.Youtube:Youtube videoları öncelikli olarak muamele görür.Belki de youtube google'a ait olduğu için ön plana alınmaktadır.
77.Sitenin kullanılabilirliği:Kullanımı zor olan siteler kullanıcıların sitede geçirilen vakti azaltır ve uzun vadede siteye zarar verir.
78.Google Analytics ve Google Webmaster Tools kullanımı:Bu iki programın sitenizde yüklü olması sayfanızın sıralamasını yükseltebilir.
79.Kullanıcı görüşleri/Site itibarı:Sitenin Yelp.com ve RipOffReport.com gibi değerlendirme sitelerinde yer alması algoritma açısından çok önemlidir.
67.Sayfa sayısı:Bir sitedeki sayfa sayısı zayıf da olsa o sitenin güvenilirliği hakkında sinyal verir.En azından büyük siteyi zayıf sitelerden ayırır.
68.Site haritasının olması:Site haritası arama motorlarının sayfanızı daha kolay ve mükemmel biçimde indexlenmesini sağlar.
69.Site hizmet zamanı:Bakım veya server problemlerinden kaynaklı olarak sitenizin uzun süre hizmet dışı kalması sıralamadaki yerine zarar verebilir.
70.Server'ın konumu:Server'ın nerede olduğu farklı coğrafi bölgelerde sitenizin sıralamadaki yerini etkiler.
71.SSL sertifikası (e-ticaret siteleri):SSL sertifikasına sahip e-ticaret siteleri daha yukarıda yer almaktadır.
72.Hizmet ve gizlilik şartları sayfası:Bu iki sayfa Google'a sitenin güvenilir olup olmadığına karar vermesi bakımında çok önemlidir.
73.Site içinde (on-site) kopya bilgi:Sitenin herhangi bir yerinde kopya bilgi olması sitenizi aşağı çekebilir.
74.Kırıntı navigasyonu:Bu,kullanıcılara sitenin neresinde oldukları konusunda yardımcı olan kullanıcı dostu bir site özelliğidir.
75.Mobil optimizasyon:Mobil uyumlu siteler az da olsa ön plana çıkmaktadır. Çünkü google bi konuda kullanıcılara kolaylık sağlamayı hedefler.
76.Youtube:Youtube videoları öncelikli olarak muamele görür.Belki de youtube google'a ait olduğu için ön plana alınmaktadır.
77.Sitenin kullanılabilirliği:Kullanımı zor olan siteler kullanıcıların sitede geçirilen vakti azaltır ve uzun vadede siteye zarar verir.
78.Google Analytics ve Google Webmaster Tools kullanımı:Bu iki programın sitenizde yüklü olması sayfanızın sıralamasını yükseltebilir.
79.Kullanıcı görüşleri/Site itibarı:Sitenin Yelp.com ve RipOffReport.com gibi değerlendirme sitelerinde yer alması algoritma açısından çok önemlidir.
BACKLİNK FAKTÖRLERİ
80.Link alınan domainin yaşı:Eski domainlerden alınan backlinkler yeni domainlere göre daha etkili olabilir.
81.Link alınan kaynak domainlerin sayısı:Link alınan domainlerin sayısı önemli bir kriterdir.
82Link alınan sayfaların sayısı:Link alınan sayfaların sayısı (bazıları aynı domain adresinden geliyor olsa bile) bir sıralama kriteridir.
83.Farklı C-sınıfı IP'lerden alınan linklerin sayısı:Bu linkler sayesinde link alabileceğiniz daha geniş bir site havuzuna sahip olabilirsiniz.
84.Alt etiket (görsel linkler için):Alt metin ana metinin görsel bir versiyonudur.
85.edu veya .gov uzantısı sitelerden alınan linkler:Link çeşitliliği açısından çok önemlidir.
86.Link alınan sayfanın Pagerank'ı:Link alınan sayfanın Pagerank'ı çok önemli bir kriterdir.
87.Link alınan domainin güvenilirliğini (authority):Bir linkin önemini tespit ederken link alınan sitenin güvenilirliliği bağımsız rol oynayabilir.
88.Rakiplerden alınan linkler:Arama motorunda aynı anahtar kelimede konumlanmış başka sayfalardan link almak,o anahtar kelimede pozisyon almak için önemli olabilir.
89.Link alınan sayfanın sosyal paylaşım oranı:Sayfanın sosyal paylaşım oranı linkin değerine etki edebilir.
90.Kötü çevrelerden alınan linkler:Kötü linkler siteye zarar verebilir.
91.Kullanıcı yorumları:Sayfaya ilginin göstergesi olarak yorumlar önemli bir ilgililik sinyalidir.
92.Sayfanın yer aldığı anasayfa domainine verilen linkler:Atıfta bulunulan bir sitenin anasayfasına link vermek,değerlendirmede önemli rol oynar.
93.Takip edilmeyen linkler:Takip edilmeyen linklerin belli bir yüzdede olması doğal ve doğal olmayan link profillerin saptanabilmesi için bir gösterge olabilir.
94.Link tiplerinin çeşitliliği:Linklerinizin çok büyük oranda tek bir kaynak çeşidinden gelmesi webspam işareti olarak algılanabilir.Bunun yanında çeşitli kaynaklardan gelen linkler doğal bir link profilinin göstergesidir.
95.Sponsorlu linkler ya da linkin yanında yer alan diğer sıfatlar:Sponsorlu linkler gibi ifadeler sitenin degerini düşürür.
96.Içeriksel linkler:Bir sayfanın içeriğine iliştirilmiş linkler,boş bir sayfada yada sayfanın herhangi bir kısmında yer alan linklere göre daha güçlü olarak nitelendirilir.
97.Sayfaya aşırı 301 yönlendirmesi:301 yönlendirmelerinden gelen linkler PR'i biraz düşürür.
98.Backlink anchor metni (ana metin):Ana metinler,genellikle web sayfaları hakkında web sayfalarının kendinde bulunandan daha özenli bilgileri sağlar.
99.İç linkin ana metni:Her ne kadar backlink çok önemli olsa da, iç linkin ana metni de bir ilgililik sinyalidir.
100.Link başlık niteliği:Link başlığı zayıf da olsa bir ilgililik sinyali olarak algılanır.
101.Ülke TLD'si içeren domainler:Ülke uzantılarına sahip üst seviyedeki belli başlı sitelerden (.de,.cn,.co,.uk gibi) o ülkede sıralamada yükselmeyi sağlayabilir.
102.Linkin metin içindeki yeri:Bir içeriğin baş kısmında yer alan linkler,sonda yer alan linklere göre az da olsa avantaj sağlar.
103.Linkin sayfadaki yeri:Linkin sayfanın neresinde olduğu önemlidir.Genellikle sayfa içeriğine eklenmiş linkler sayfanın alt ya da yan tarafına eklenmiş linklerden daha güçlüdür.
104.Link alınan domainin ilgililiği:Benzer bir siteden alınan link,hiç alakasız siteden alınan linkten daha kuvvetli olacaktır.
105.Sayfa seviye bağlantısı:Sayfanın içeriğiyle bağlantılı siteden alınan link,ilgisiz siteden alınan linkten daha kuvvetlidir.
106.Link'in içerdiği metnin anafikri:Google sitenize yönlenen linkin bir olumsuz eleştiri ya da tavsiye olup olmadığını anlayabilmektedir.Olumlu içerikler daha ağır basacaktır.
107.Anahtar kelimenin başlıkta yer alması:Anahtar kelime içeren başlıklar sayfanızın daha fazla link almasını sağlar.
108.Negatif link hızı:Negatif link hızı popülerliği düşüren bir sinyal olduğu için sıralamadaki yeri düşürebilir.
109.Pozitif link hızı:Pozitif link hızı olan site sıralamada yükselme şansı yakalar.
110.Merkezi bağlantılı (hub) sayfalardan alınan linkler:Merkezi bağlantılı sitelerden alınan linkler özel olarak değerlendirilir.
111.Otorite sitelerden alınan linkler:Otorite sitelerden alınan linkler düşük ölçekli sitelere göre daha etkili olacaktır.
112.Wikipedia sayfalarından alınan linkler:Linkler Nofollow (görünmeyen) olsa bile,pek çok kişi Wikipedia'dan link almanın azda olsa arama motorları gözünde güvenirliği artırmaktadır.
113.Görüntülenmeler arasındaki bağ:Backlinklerinizin etrafında görünen kelimeler Google'ın sayfa konumunu saptamasına yardımcı olur.
114.Backlinkin yaşı:Eski linklerin,yeni tarihli linklere göre daha fazla sıralama gücü vardır.
115.Gerçek sitelerden gelen linkler:Blogların giderek yaygınlaşmasına bağlı olarak Google gerçek sitelerden gelen linklere,sahte bloglara kıyasla daha fazla ağırlık vermektedir.
116.Doğal link profili:Doğal link profiline sahip siteler daha yukarda sıralanacak ve güncellemelere daha istikrarlı duruş sergileyecektir.
117.Karşılıklı linkler:Aşırı link değiş tokuşundan kaçınılmalıdır.
118.Kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik linkleri:Google kullanıcı tarafından oluşturulmuş linkleri site sahibinin linklerinden ayırt edebilmektedir.
119.301'den gelen linkler:L301 yönlendirmelerinden gelen linkler,direkt linklere göre biraz daha etkilerini kaybedebilir.
120.Schema.org mikroformatları:Mikroformatları destekleyen siteler,desteklemeyenlere göre daha üst sıralarda konumlanabilir.
121.DMOZ (açık dizin projesi) kayıt olmak: DMOZ,Google tarafından ekstra güven sağlamaktadır.
122.Yahoo! dizinine kayıt olmak:Yahoo! dizini de algoritmada özel bir yere sahiptir.
123.Sayfadaki dışarı giden link sayısı:Yüzlerce dışarı giden linke sahip sayfaya,birkaç linki dışarı giden sayfaya göre daha az Pagerank sağlar.
124.Forum profili linkleri:Spam tehlikesi nedeniyle Google forum profillerinden gelen linklerin değerini önemli ölçüde düşürebilir.
125.Link alınan içeriğin toplam kelime sayısı:1000 kelimeli gönderiden alınan link,25 kelimeli sayfaya göre daha değerlidir.
126.Link alınan içeriğin kalitesi:Zayıf ya da kısa içerikli linkler,uzun ve zengin içeriklere göre daha az değer katacaktır.
127.Sitewide (sitenin tüm sayfalarında görünen) linkler:Sıkıştırılmış bu linkler iyi bir sıralama ölçütü olarak kabul görmüştür.
82Link alınan sayfaların sayısı:Link alınan sayfaların sayısı (bazıları aynı domain adresinden geliyor olsa bile) bir sıralama kriteridir.
83.Farklı C-sınıfı IP'lerden alınan linklerin sayısı:Bu linkler sayesinde link alabileceğiniz daha geniş bir site havuzuna sahip olabilirsiniz.
84.Alt etiket (görsel linkler için):Alt metin ana metinin görsel bir versiyonudur.
85.edu veya .gov uzantısı sitelerden alınan linkler:Link çeşitliliği açısından çok önemlidir.
86.Link alınan sayfanın Pagerank'ı:Link alınan sayfanın Pagerank'ı çok önemli bir kriterdir.
87.Link alınan domainin güvenilirliğini (authority):Bir linkin önemini tespit ederken link alınan sitenin güvenilirliliği bağımsız rol oynayabilir.
88.Rakiplerden alınan linkler:Arama motorunda aynı anahtar kelimede konumlanmış başka sayfalardan link almak,o anahtar kelimede pozisyon almak için önemli olabilir.
89.Link alınan sayfanın sosyal paylaşım oranı:Sayfanın sosyal paylaşım oranı linkin değerine etki edebilir.
90.Kötü çevrelerden alınan linkler:Kötü linkler siteye zarar verebilir.
91.Kullanıcı yorumları:Sayfaya ilginin göstergesi olarak yorumlar önemli bir ilgililik sinyalidir.
92.Sayfanın yer aldığı anasayfa domainine verilen linkler:Atıfta bulunulan bir sitenin anasayfasına link vermek,değerlendirmede önemli rol oynar.
93.Takip edilmeyen linkler:Takip edilmeyen linklerin belli bir yüzdede olması doğal ve doğal olmayan link profillerin saptanabilmesi için bir gösterge olabilir.
94.Link tiplerinin çeşitliliği:Linklerinizin çok büyük oranda tek bir kaynak çeşidinden gelmesi webspam işareti olarak algılanabilir.Bunun yanında çeşitli kaynaklardan gelen linkler doğal bir link profilinin göstergesidir.
95.Sponsorlu linkler ya da linkin yanında yer alan diğer sıfatlar:Sponsorlu linkler gibi ifadeler sitenin degerini düşürür.
96.Içeriksel linkler:Bir sayfanın içeriğine iliştirilmiş linkler,boş bir sayfada yada sayfanın herhangi bir kısmında yer alan linklere göre daha güçlü olarak nitelendirilir.
97.Sayfaya aşırı 301 yönlendirmesi:301 yönlendirmelerinden gelen linkler PR'i biraz düşürür.
98.Backlink anchor metni (ana metin):Ana metinler,genellikle web sayfaları hakkında web sayfalarının kendinde bulunandan daha özenli bilgileri sağlar.
99.İç linkin ana metni:Her ne kadar backlink çok önemli olsa da, iç linkin ana metni de bir ilgililik sinyalidir.
100.Link başlık niteliği:Link başlığı zayıf da olsa bir ilgililik sinyali olarak algılanır.
101.Ülke TLD'si içeren domainler:Ülke uzantılarına sahip üst seviyedeki belli başlı sitelerden (.de,.cn,.co,.uk gibi) o ülkede sıralamada yükselmeyi sağlayabilir.
102.Linkin metin içindeki yeri:Bir içeriğin baş kısmında yer alan linkler,sonda yer alan linklere göre az da olsa avantaj sağlar.
103.Linkin sayfadaki yeri:Linkin sayfanın neresinde olduğu önemlidir.Genellikle sayfa içeriğine eklenmiş linkler sayfanın alt ya da yan tarafına eklenmiş linklerden daha güçlüdür.
104.Link alınan domainin ilgililiği:Benzer bir siteden alınan link,hiç alakasız siteden alınan linkten daha kuvvetli olacaktır.
105.Sayfa seviye bağlantısı:Sayfanın içeriğiyle bağlantılı siteden alınan link,ilgisiz siteden alınan linkten daha kuvvetlidir.
106.Link'in içerdiği metnin anafikri:Google sitenize yönlenen linkin bir olumsuz eleştiri ya da tavsiye olup olmadığını anlayabilmektedir.Olumlu içerikler daha ağır basacaktır.
107.Anahtar kelimenin başlıkta yer alması:Anahtar kelime içeren başlıklar sayfanızın daha fazla link almasını sağlar.
108.Negatif link hızı:Negatif link hızı popülerliği düşüren bir sinyal olduğu için sıralamadaki yeri düşürebilir.
109.Pozitif link hızı:Pozitif link hızı olan site sıralamada yükselme şansı yakalar.
110.Merkezi bağlantılı (hub) sayfalardan alınan linkler:Merkezi bağlantılı sitelerden alınan linkler özel olarak değerlendirilir.
111.Otorite sitelerden alınan linkler:Otorite sitelerden alınan linkler düşük ölçekli sitelere göre daha etkili olacaktır.
112.Wikipedia sayfalarından alınan linkler:Linkler Nofollow (görünmeyen) olsa bile,pek çok kişi Wikipedia'dan link almanın azda olsa arama motorları gözünde güvenirliği artırmaktadır.
113.Görüntülenmeler arasındaki bağ:Backlinklerinizin etrafında görünen kelimeler Google'ın sayfa konumunu saptamasına yardımcı olur.
114.Backlinkin yaşı:Eski linklerin,yeni tarihli linklere göre daha fazla sıralama gücü vardır.
115.Gerçek sitelerden gelen linkler:Blogların giderek yaygınlaşmasına bağlı olarak Google gerçek sitelerden gelen linklere,sahte bloglara kıyasla daha fazla ağırlık vermektedir.
116.Doğal link profili:Doğal link profiline sahip siteler daha yukarda sıralanacak ve güncellemelere daha istikrarlı duruş sergileyecektir.
117.Karşılıklı linkler:Aşırı link değiş tokuşundan kaçınılmalıdır.
118.Kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik linkleri:Google kullanıcı tarafından oluşturulmuş linkleri site sahibinin linklerinden ayırt edebilmektedir.
119.301'den gelen linkler:L301 yönlendirmelerinden gelen linkler,direkt linklere göre biraz daha etkilerini kaybedebilir.
120.Schema.org mikroformatları:Mikroformatları destekleyen siteler,desteklemeyenlere göre daha üst sıralarda konumlanabilir.
121.DMOZ (açık dizin projesi) kayıt olmak: DMOZ,Google tarafından ekstra güven sağlamaktadır.
122.Yahoo! dizinine kayıt olmak:Yahoo! dizini de algoritmada özel bir yere sahiptir.
123.Sayfadaki dışarı giden link sayısı:Yüzlerce dışarı giden linke sahip sayfaya,birkaç linki dışarı giden sayfaya göre daha az Pagerank sağlar.
124.Forum profili linkleri:Spam tehlikesi nedeniyle Google forum profillerinden gelen linklerin değerini önemli ölçüde düşürebilir.
125.Link alınan içeriğin toplam kelime sayısı:1000 kelimeli gönderiden alınan link,25 kelimeli sayfaya göre daha değerlidir.
126.Link alınan içeriğin kalitesi:Zayıf ya da kısa içerikli linkler,uzun ve zengin içeriklere göre daha az değer katacaktır.
127.Sitewide (sitenin tüm sayfalarında görünen) linkler:Sıkıştırılmış bu linkler iyi bir sıralama ölçütü olarak kabul görmüştür.
KULLANICI ETKİLEŞİMİ
128.Bir anahtar kelime vasıtasıyla alınan organik tık oranı:Daha çok tıklanma oranı olan sayfalar,söz konusu anahtar kelimede belirgin bir yükseliş sağlar.
129.Tüm anahtar kelimeler için organik tıklanma oranı:Bir sayfanın veya sitenin tüm anahtar kelimeler için organik tıklanma oranı,kullanıcı etkileşimli bir site olduğu sinyali verebilir.
130.Zıplama (siteye hemen girip çıkma) oranı:İnsanların hemen girip çıktığı siteler genelde çok iyi siteler değildir.
131.Direkt trafik:Google'ın insanların bir siteyi ziyaret edip etmediklerini (ediyorlarsa ne sıklıkla) tespit etmek için Chrome'un verilerini kullandıkları onaylanmış bir bilgidir.Direkt trafiği yoğun olan siteler çok az trafiği olan sitelere göre daha kalitelidir.
132.Tekrar trafiği:Google kullanıcıların ziyaret ettikleri site veya sayfaya tekrar dönüp dönmediklerine bakabilmektedir.
133.Bloke edilmiş siteler:Arama motorları bu siteleri tespit ederek sıralama ölçütü olarak kullanabilir.
134.Chrome'a kaydının yapılması:Chrome'da kaydı yapılmış sayfalar yükseliş sağlayabilir.
135.Google araç çubuğu menüsü:Google araç çubuğu menüsünü sıralama sinyali olarak kullanmaktadır.
136.İçeriklerin sayısı:Pek çok içerik bulunan sayfalar kullanıcı etkileşimliliği ve kalite göstergesi sinyali olarak değerlendirilir.
137.Kullanıcıların sayfada geçirdikleri süre:Google,kullanıcıların sitede geçirdikleri süreye çok önem vermektedir. Ziyaretçilerin bol vakit geçirmesi kalite sinyali olarak değerlendirilir.
129.Tüm anahtar kelimeler için organik tıklanma oranı:Bir sayfanın veya sitenin tüm anahtar kelimeler için organik tıklanma oranı,kullanıcı etkileşimli bir site olduğu sinyali verebilir.
130.Zıplama (siteye hemen girip çıkma) oranı:İnsanların hemen girip çıktığı siteler genelde çok iyi siteler değildir.
131.Direkt trafik:Google'ın insanların bir siteyi ziyaret edip etmediklerini (ediyorlarsa ne sıklıkla) tespit etmek için Chrome'un verilerini kullandıkları onaylanmış bir bilgidir.Direkt trafiği yoğun olan siteler çok az trafiği olan sitelere göre daha kalitelidir.
132.Tekrar trafiği:Google kullanıcıların ziyaret ettikleri site veya sayfaya tekrar dönüp dönmediklerine bakabilmektedir.
133.Bloke edilmiş siteler:Arama motorları bu siteleri tespit ederek sıralama ölçütü olarak kullanabilir.
134.Chrome'a kaydının yapılması:Chrome'da kaydı yapılmış sayfalar yükseliş sağlayabilir.
135.Google araç çubuğu menüsü:Google araç çubuğu menüsünü sıralama sinyali olarak kullanmaktadır.
136.İçeriklerin sayısı:Pek çok içerik bulunan sayfalar kullanıcı etkileşimliliği ve kalite göstergesi sinyali olarak değerlendirilir.
137.Kullanıcıların sayfada geçirdikleri süre:Google,kullanıcıların sitede geçirdikleri süreye çok önem vermektedir. Ziyaretçilerin bol vakit geçirmesi kalite sinyali olarak değerlendirilir.
ÖZEL ALGORİTMA KURALLARI
138.Şüphe duyulan durumlarda tazelik:Google bazı aramalarda daha yeni sayfalara öncelik verir.
139.Şüphe çeşitliliği:Google,tam olarak belli olmayan anahtar kelimeler için çesitliliklere gidebilir.
140.Kullanıcı tarama geçmişi:Google hesabınız açıkken sıklıkla ziyaret ettiğiniz siteler sizin arama sonuçlarınızda üst sıralarda çıkarlar.
141.Kullanıcı arama geçmişi:Zincir arama daha sonraki aramalarda çıkacak sonuçları etkiler.Örneğin,önce yorumlar sonra da ütü kelimesini arıyorsanız sonraki aramalarda ütü için yorumlar içeren sayfaları öne çıkaracaktır.
142.Coğrafi hedefleme:Google yerel bir server IP'si olan ve ülke uzantısı olan sitelere öncelik tanır.
143.Güvenli arama:Küfürlü kelime ya da yetişkin içerikli arama sonuçları güvenli arama opsiyonu tercih edilmişse görüntülenmeyecektir.
144.Google+ çevreleri:Google kendi Google Plus çevrenize eklediğiniz siteleri ve yazarları size daha üst sıralarda gösterecektir.
145.DMCA şikayetleri:Google DMCA (içerik koruma şikayetleri) şikayetleri olan sitelerin sıralamasını düşürür.
146.Domain çeşitliliği:Google,arama motoru sonuç pozisyonuna daha fazla domain eklemiştir.
147.Ticaretle ilgili aramalar:Google bazen alışverişle ilgili aramalarda farklı sonuçlar gösterebilr.
148.Lokal aramalar:Google+lokal sonuçları genellikle organik arama motoru sonuçlarının üzerinde gösterilir.
149.Google haber kutusu:Bazı anahtar kelimeler Google haber kutusunu tetikler.
150.Büyük markaların tercih edilmesi:Son yıllarda google çok dolanmadan gelinen büyük markalara avantaj sağlamaya başladı.
151.Alışveriş sonuçları:Google bazen alışveriş sonuçlarını organik arama sonuçlarında gosterir.
152.Görsel sonuçları:Görsel sonuçları organik sıralamads gösterilir.
153.Paskalya yumurtası sonuçları:Google görsellerde arama yaparsanız arama sonucu olarak farklı birşeyle karşılaşabilirsiniz.
154.Markalar için tek site sonuçları:Markaya yönelik anahtar kelimeler aynı site için pek çok sonuç getirebilir.
SOSYAL SİNYALLER
155.Tweet'lerin sayısı:Sayfada bulunan linkler gibi tweetler de sayfanın google sıralamasını etkileyebilir.
156.Twitter kullanıcı hesaplarının otoritesi:Çok fazla takipçisi olan eski ve otorite Twitter hesabından gelen tweetler,yeni ve takipçisi az sayfalara göre daha etkili olmaktadır.
157.Facebook beğenilerinin sayısı:Google çoğu facebook hesabını göremiyor olsa da,Facebook sayfasının beğenilerinin sayısını zayıf da olsa yükselme sinyali olarak alabilir.
158.Facebook paylaşımları:Facebook paylaşımları (yapı olarak backlink'e benzer) facebook beğenilerinden daha etkilidir.
159.Facebook kullanıcı hesaplarının otoriterliği:Aynı Twitter gibi popüler Facebook sayılarından gelen beğeniler daha etkili olmaktadır.
160.Pinterest işaretlemeleri:Pinterest pek çok kamusal bilgi içeren çok popüler bir sosyal medya platformudur.Google Pinterest Pinleri (işaretleri) bir sosyal sinyal olarak değerlendirilir.
161.Sosyal paylaşım sitelerindeki oylar:Google Reddit,Digg ve Stumbleupon gibi sitelerde yer alan paylaşımları bir çeşit sosyal sinyal olarak kullanır.
162.Google+'ların sayısı:Direkt etkisi olmasa bile Google+'ların sayıları göz ardı edilemez bir sinyaldir.
163.Google+ kullanıcı hesaplarının otoritesi:Otoritesi yüksek hesaplar daha dikkate değer olarak algılanır.
164.Onaylanmış Google+ otoritelerin sayısı:Onaylanmış bir online profilden gelen bilgi,onaylanmamış profile göre daha üst sıralarda yer alır.
165.Sosyal sinyal ilgililiği:Google, linki çevreleyen metni ve içeriği paylaşan hesaptan ilgililik sinyali almaktadır.
166.Site düzeyinde sosyal sinyaller:Sitenin tamamındaki sosyal sinyaller sitenin genel otoritesini yükseltebilir.Bu da sitedeki tüm sayfaların aramadaki görünürlüğünü artıracaktır.
162.Google+'ların sayısı:Direkt etkisi olmasa bile Google+'ların sayıları göz ardı edilemez bir sinyaldir.
163.Google+ kullanıcı hesaplarının otoritesi:Otoritesi yüksek hesaplar daha dikkate değer olarak algılanır.
164.Onaylanmış Google+ otoritelerin sayısı:Onaylanmış bir online profilden gelen bilgi,onaylanmamış profile göre daha üst sıralarda yer alır.
165.Sosyal sinyal ilgililiği:Google, linki çevreleyen metni ve içeriği paylaşan hesaptan ilgililik sinyali almaktadır.
166.Site düzeyinde sosyal sinyaller:Sitenin tamamındaki sosyal sinyaller sitenin genel otoritesini yükseltebilir.Bu da sitedeki tüm sayfaların aramadaki görünürlüğünü artıracaktır.
MARKA SİNYALLERİ
167.Marka ismi ana metni:Markalı ana metin,basit ama güçlü bir marka sinyalidir.
168.Markalı sayfalar:İnsanlar markaları ararlar.Eğer insanlar sitenizi google'da alıyorlarsa Google bunu marka tespiti yaparken dikkate alır.
169.Sitenin Facebook sayfası ve beğenileri olması:Facebook sayfası çok sayıda beğeni almış markalar yükselmeye daha meyillidir.
170.Sitenin takipçileri olan bir Twitter hesabı olması:Çok sayıda takipçisi olan Twitter hesabı olması popüler bir marka sinyali verir.
171.Şirketin resmi Linkedin sayfası:Gerçek şirketlerin çoğunun şirket Linkedin sayfası mevcuttur.
172.Linkedin'e kayıtlı çalışanlar:Çalışanların şirketinizde çalıştığını belirten Linkedin profilleri marka sinyalidir.
173.Sosyal medya hesaplarının resmi olması:100 bin takipçisi ve 2 gönderisi olan sosyal medya hesabı,100 bin takipçisi ve çok paylaşımlı hesaba göre marka değeri düşüktür.
174.Haber sitelerinde paylaşılan markalar:Büyük markalar Google haber sitelerinde devamlı kendilerinden bahsettirirler.
175.Yardımcı-alıntı:Yan link verilmeden bahsedilen markalar sinyal olarak algılanır.
176.RSS üyelerinin sayısı:Google RSS servisinin sahibi olduğu için, RSS üye verisini marka sinyali olarak görmektedir.
177.Google+ yer listelemesinde şirket adresi:Gerçek şirketlerin ofisleri vardır. Google bu yüzden lokasyona da önem verir.
178.Web sitesinin vergi veren işletme olması:Google web sitesinin vergi ödeyen bir şirketle bağlantılı olup olmadığına bakabilir.
168.Markalı sayfalar:İnsanlar markaları ararlar.Eğer insanlar sitenizi google'da alıyorlarsa Google bunu marka tespiti yaparken dikkate alır.
169.Sitenin Facebook sayfası ve beğenileri olması:Facebook sayfası çok sayıda beğeni almış markalar yükselmeye daha meyillidir.
170.Sitenin takipçileri olan bir Twitter hesabı olması:Çok sayıda takipçisi olan Twitter hesabı olması popüler bir marka sinyali verir.
171.Şirketin resmi Linkedin sayfası:Gerçek şirketlerin çoğunun şirket Linkedin sayfası mevcuttur.
172.Linkedin'e kayıtlı çalışanlar:Çalışanların şirketinizde çalıştığını belirten Linkedin profilleri marka sinyalidir.
173.Sosyal medya hesaplarının resmi olması:100 bin takipçisi ve 2 gönderisi olan sosyal medya hesabı,100 bin takipçisi ve çok paylaşımlı hesaba göre marka değeri düşüktür.
174.Haber sitelerinde paylaşılan markalar:Büyük markalar Google haber sitelerinde devamlı kendilerinden bahsettirirler.
175.Yardımcı-alıntı:Yan link verilmeden bahsedilen markalar sinyal olarak algılanır.
176.RSS üyelerinin sayısı:Google RSS servisinin sahibi olduğu için, RSS üye verisini marka sinyali olarak görmektedir.
177.Google+ yer listelemesinde şirket adresi:Gerçek şirketlerin ofisleri vardır. Google bu yüzden lokasyona da önem verir.
178.Web sitesinin vergi veren işletme olması:Google web sitesinin vergi ödeyen bir şirketle bağlantılı olup olmadığına bakabilir.
SİTE İÇİ WEBSPAM FAKTÖRLERİ
179.Panda cezası:Daha düşük kaliteli içeriğe sahip siteler (özellikle içerik çiftliklerinden alınanlar) Panda cezasına çarptırıldıktan sonra arama sonuçlarında daha az görünür olur.
180.Kötü şöhretli sitelere verilen linkler:Kötü şöhretli (faizle kredi veren siteler gibi) sitelere link vermek,arama görünürlülüğüne zarar verebilir.
181.Yönlendirmeler:Sinsice yönlendirmelerden uzak durmak gerekir.Yakalanması halinde site ceza almakla kalmaz,indeksten de çıkarılabilir.
182.Pop-up'lar ve dikkat dağıtıcı reklamlar:Bu tür reklamların düşük kaliteli site belirtisi olduğu algısına varılır.
183.Aşırı derece optimize edilmiş site:Anahtar kelimeye boğma,sayfayı başlık etiketiyle doldurma,haddinden fazla anahtar kelime kullanma negatif etki yapabilir.
184.Sayfadaki aşırı optimizasyon:Yapay ve aşırı optimizasyon hile sayılacağı için olumsuz etki yapabilir.
185.Sayfanın üst kısmındaki reklamlar:Sayfa dizilim algoritması sayfanın üst kısmını reklamla reklamla dolduran sitelere ceza uygular.
186.Bağlantılı linkleri gizlemek:Google bağlantılı siteleri pek sevmez.Bu yüzden dikkatli olmakta fayda var.
187.Otomatik oluşturulan içerik:Siteniz otomatik içerikten dolayı ceza alabilir ya da indeks dışı kalabilir.
188.Aşırı PageRank elde etmeye çalışmak:PageRank yükseltmede aşırıya kaçmak sistrmle kumar oynamak olarak değerlendirilebilir.
189.Bağlantılı içerik:İçerik konusunda hassas olmak gerekir.
190.IP adresinin spam olarak işaretlenmesi:Serverınıza ait IP adresi spam olarak işaretlenmişse o srrver üzerindeki tüm siteler zarar görebilir.
191.Meta etiketi spamlama:Google algoritmayı kandırmak için meta etiketine anahtar kelimeyle aşırı doldurursanız sıkıntı verebilir.
183.Aşırı derece optimize edilmiş site:Anahtar kelimeye boğma,sayfayı başlık etiketiyle doldurma,haddinden fazla anahtar kelime kullanma negatif etki yapabilir.
184.Sayfadaki aşırı optimizasyon:Yapay ve aşırı optimizasyon hile sayılacağı için olumsuz etki yapabilir.
185.Sayfanın üst kısmındaki reklamlar:Sayfa dizilim algoritması sayfanın üst kısmını reklamla reklamla dolduran sitelere ceza uygular.
186.Bağlantılı linkleri gizlemek:Google bağlantılı siteleri pek sevmez.Bu yüzden dikkatli olmakta fayda var.
187.Otomatik oluşturulan içerik:Siteniz otomatik içerikten dolayı ceza alabilir ya da indeks dışı kalabilir.
188.Aşırı PageRank elde etmeye çalışmak:PageRank yükseltmede aşırıya kaçmak sistrmle kumar oynamak olarak değerlendirilebilir.
189.Bağlantılı içerik:İçerik konusunda hassas olmak gerekir.
190.IP adresinin spam olarak işaretlenmesi:Serverınıza ait IP adresi spam olarak işaretlenmişse o srrver üzerindeki tüm siteler zarar görebilir.
191.Meta etiketi spamlama:Google algoritmayı kandırmak için meta etiketine anahtar kelimeyle aşırı doldurursanız sıkıntı verebilir.
SAYFA DIŞI WEBSPAM KRİTERLERİ
192.Olağan dışı link akışı:Ani ve olağan dışı link akışı kesinlikle sahte link göstergesidir.
193.Düşük kaliteli link yüzdesi yüksek olan link profilleri:Sürekli olarak blog yorumları ve forum profillerinden link almak sistemi aldatmaya yönelik sinyal olarak algılanabilir.
194.Penguen cezası:Google Penguen tarafından yakalanmış siteler aramalarda önemli ölçüde az görünür.
195.Link alınan domainin ilgililiği:İlgisiz sitelerden çok sayıda yapay olarak link almak Penguen tarafından şüpheli olarak değerlendirilir.
196.Doğal olmayan link uyarısı:Google,binlerce siteye doğal olmayan link tespit ettiği gerekçesiyle Google Webmaster Tools uyarısı gonderir. %100 geçerli olmasa da düşüşe neden olur.
197.Aynı IP'den gelen linkler:Aynı IP'li sitelerden olağan dışı sayıda link almak blog ağı link oluşturma uyarısına neden olabilir.
198."Zehirli" ana metin:Zehirli ana metne sahip olmak hacklenmiş yada spam anlamına gelir. Her iki türlü de sitenize zarar verir.
199.Bireysel verilen cezalar:Basına yansıyan algoritma dışı cezalar da verilmektedir.
200.Link satmak:Link satmak toolbar PageRank'i kesinlikle etkiler ve arama görünürlüğüne zarar verebilir.
201.Yeniden gözden geçirme talepleri:Başarılı gözden geçirme talebi cezayı kaldırabilir.
seo hakkındaki detaylı çalışmanız için teşekkür ederim
YanıtlaSil